Znajdź:
  
Jedyny tygodnik regionalny z tradycjami. Rok założenia 1909.
Zaloguj się
Nowe konto
Piątek, 24 listopada 2017
Jana i Flory
kultura   aktualności   historia   ekologia   medycyna   turystyka   sport   felieton   wizytówki firm   archiwum(450-479)   sprawy społeczne   zdrowie   gospodarka   edukacja   wiadomości   informacje   publicystyka   GMINY I POWIATY   polityka   wywiady   INFORMACJE CZĘSTOCHOWA   INFORMACJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   WYDARZENIA CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   finanse   ubezpieczenia   Rolnictwo   Budownictwo   MOTORYZACJA   ROLNICTWO   Z WOKANDY   Gazeta Częstochowa   

  Nr 47 (1342) 2017-11-23
  W NUMERZE:
» CZĘSTOCHOWSKI MARSZ NIEPODLEGŁOŚCI – 2017
» Stanowisko Rady Miasta to zbyt mało
» Czy radny Zbigniew Mizgalski to TW „Stach”?
» INTERWENCJA EKOLOGICZNA. Czy prezydent pozwoli na całkowite zniszczenie Grabówki?
» EKOGMINA
» CZĘSTOCHOWA ECO-MIASTEM
» W Rędzinach uczcili 99. rocznicę odzyskania niepodległości
» WIELKI SHOW W CZĘSTOCHOWIE
» Bożonarodzeniowy Jarmark w Kłomnicach
» POD PATRONATEM „GAZETY CZĘSTOCHOWSKIEJ”. 38. Ogólnopolski Konkurs Poetycki im. Haliny Poświatowskiej
» POD PATRONATEM „GAZETY CZĘSTOCHOWSKIEJ”. Wieczornica „Jesteśmy... Pamiętamy!!!"
» Film o Biegańskim
» PREMIERA W TEATRZE. „Stopklatka”
» WYSTAWA. Malarstwo - Krzysztof Mazoń
» Światło, kolor, kompozycja
» „Pożyczone”
» 11 Listopada 1918 - Dzień Zmartwychwstania Niepodległej Rzeczypospolitej Polskiej w Częstochowie
» Zniesienie 4 listopada 1918 roku przez Wojsko Polskie okupacji austriackiej Enklawy Jasna Góra
»  CZĘSTOCHOWSKIE POLA CHWAŁY. Gen. Gustaw Orlicz-Dreszer – częstochowski bojownik Niepodległości
»  BOHATEROWIE CZĘSTOCHOWY. Józef Parczyński (14.02.1897 – 4.11.1965)
» KALENDARIUM LISTOPADA
» Ratujemy Częstochowski Browar
» CO SIĘ STAŁO NA ULICY BOCIANIEJ?. Zabójstwo „Kmicica”
»  CZĘSTOCHOWSKIE POMNIKI JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO
» PUBLIKACJE CZĘSTOCHOWIAN
»  Podniebne szlify pilotów i ich maszyn
»  LELÓW. Jubilaci świętowali
» Remis na trudnym terenie
» Skra Częstochowa mistrzem jesieni
»  WRĘCZYCA WIELKA. Tradycja idzie przez pokolenia
» Z policyjnej raportówki


r e k l a m a


chemeks rek_in.jpg

Autozamki-2013-11(1x1).jpg

Kulas-internet-2017-3.jpg

autokarowe.jpg

Konstal-2016-01-net.jpg

Kris Sublimacja.jpg

MaxBramy-net.jpg

UmarzanieDlugow.jpg

tartak-int

inter.jpg

styks.jpg

RFG Logo 3 Ainter.jpg

chemex.jpg

wagner.jpg

Robotex-net.jpg

PKS_INTE.jpeg

polontex 2016-04 265x351.jpg

Karol-prawoJazdy-int.jpg







r e k l a m a
INFORMACJE CZĘSTOCHOWA
Hybrydy spalone
  wersja do druku            wyślij link znajomemu            inne artykuły tego autora
28 kwietnia 2017 roku na ul. Legionów w Częstochowie doszczętnie spłonął autobus MPK Częstochowa, jeżdżący na napędzie gazowo-elektrycznych. Tego typu pojazdów MPK zakupiło aż 40. Wydano na nie aż 66 milionów złotych.


Zakup, który wspomogła wysoka dotacja z narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, okazał się kompletnie nieprzemyślanym bublem. To już nie pierwsza wpadka z tymi pojazdami. Co rusz wychodzą poważne usterki techniczne. W ubiegłym roku, wkrótce po dostawie hybryd trzeba było je czasowo unieruchomić z powodu kompleksowej wymiany wadliwych elementów. Artur Gawroński, przewodniczący Klubu Prawo i Sprawiedliwość, wiceprzewodniczący Rady Miasta Częstochowy w komentarzu dla „GCz” w lutym br. tak spuentował „nowoczesny tabor” MPK : – „Śmigły Jarek", „Szybki Rysiek" i „Zrywny Marek", „Niezawodny Krzysiek” – raczej w ten sposób nie nazwiemy częstochowskich autobusów, a na pewno nie będą nimi nazwane zakupione przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie 40 autobusów o napędzie hybrydowym, które trafiło do miasta w ramach realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska programu zielonych inwestycji "Gazela". Na interpelację radnego MPK poinformowało , że na początku stycznia 2017 kursowało od 11 do 20 autobusów z 40 zakupionych o napędzie gazowo-elektrycznym. – Jest to wynik co najmniej zły i nie jest pocieszająca informacja ,że jeździ ich więcej niż w grudniu 2016 – dodał radny Gawroński. Co będzie, jeśli NFOŚ zażyczy sobie zwrotu dotacji za zakup bubla?
Po pożarze pojazdu MPK wycofało z ruchu wszystkie, pozostałe autobusy. Teraz 39 pojazdów czeka –jak to określiło MPK – na „skrupulatne skontrolowanie”. Sprawdzanie może jednak długo potrwać. MPK – na szczęście – zakupiło 40 solarisów z klasycznym napędem diesla, które zastąpią te wycofane z użytku. Zastanawiamy się jednak, czy tym samym MPK załatwi wymóg unijnej dotacji na zakup solariów, która nałożyła na przewoźnika kasację takiej samej liczby starych pojazdów? MPK miało w ramach tej umowy wycofać 40 starych wysokopodłogowych, niewygodnych ikarusów. Jeśli je wycofa, to czym będą jeździć częstochowianie? Czy znowu MPK będzie pożyczać lub kupować stare pojazdy od sąsiadów z zachodniej granicy?
28 kwietnia na miejscu pożaru przy ul. Legionów pojawili się policyjni technicy. Na szczęście nikt nie ucierpiał. Pasażerowie najedli się jedynie strachu i zostali przesłuchani przez policjantów VI komisariatu KMP Częstochowa, którzy zajęli się sprawą pod nadzorem Prokuratury Rejonowej Częstochowa-Południe. Sprawa jest na tyle poważna, że śledztwo prawdopodobnie przejmie Prokuratura.


UG


 Komentarze:
brak komentarzy
Musisz być zalogowany żeby dodawać komentarze do artykułów

o gazecie | redakcja | archiwum | forum | reklama
"Gazeta Częstochowska" - Tygodnik Regionalny. Wydawca: Gazeta Częstochowska sp. z o. o.
Adres redakcji: ul. Równoległa 68, 42-200 Częstochowa tel. (0-34) 366-37-11, fax. 324-65-73,
e-mail: redakcja@gazetacz.com.pl, WWW: http://www.gazetacz.com.pl