Znajdź:
  
Jedyny tygodnik regionalny z tradycjami. Rok założenia 1909.
Zaloguj się
Nowe konto
Sobota, 16 grudnia 2017
Euzebiusza i Zdzisławy
kultura   aktualności   historia   ekologia   medycyna   turystyka   sport   felieton   wizytówki firm   archiwum(450-479)   sprawy społeczne   zdrowie   gospodarka   edukacja   wiadomości   informacje   publicystyka   GMINY I POWIATY   polityka   wywiady   INFORMACJE CZĘSTOCHOWA   INFORMACJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   WYDARZENIA CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   finanse   ubezpieczenia   Rolnictwo   Budownictwo   MOTORYZACJA   ROLNICTWO   Z WOKANDY   Gazeta Częstochowa   

  Nr 50 (1345) 2017-12-14
  W NUMERZE:
» STAROŚĆ NA POLSKIEJ WSI – DETERMINANTY, SZANSE I ZAGROŻENIA
» Lewiatan nagradza zasłużonych dla częstochowskiej gospodarki
» Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska Delegatury w Częstochowie. Na straży przyrody
»  „Bądź efektywny energetycznie”
» FUNDUSZ DLA LIKWIDACJI NISKIEJ EMISJI
» Drzewa Wolności
» CZĘSTOCHOWSKIE EKOPRZEDSIĘBIORSTWA. Zachować zasoby wodne dla przyszłych pokoleń
» Poczułem więź z Bułgarami
» „Miłość nie tylko od święta”
» FUSZERKA CZĘSTOCHOWSKIEGO MAGISTRATU. Kiedrzyńska – bubel roku
» Okiem wielokrotnego rajcy…
» Obywatelska inicjatywa – zaprzepaszczona?
» Z TWITTERA POSŁA SZYMONA GIŻYŃSKIEGO, PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ
» WYWIAD JUBILEUSZOWY. „Ważny jest dla mnie proces dojrzewania do roli”
»  O godność, tożsamość i pamięć. Na ratunek mogiłom Bohaterów września 1939 roku
»  CZĘSTOCHOWSKIE SENTYMENTY. Kasyno Oficerskie w Częstochowie
» 
» BOHATEROWIE CZĘSTOCHOWY
» BOHATEROWIE CZĘSTOCHOWY
»  KARTKI Z KALENDARZA. KALENDARIUM GRUDNIA
» ŚLADY HISTORII. Rezydencja Brassów
» GINĄCE MIASTO. Elanex, Motte, Mote…
» Czy wiesz, że …
» PUBLIKACJE CZĘSTOCHOWSKIE. WYDAWNICTWO REPLIKA
»  Borelioza – kleszczowe zapalenie opon mózgowych
» „Przyszliśmy do Klubu z poczuciem misji”
»  Bebetto AZS AJD na trzecim miejscu po I rundzie ekstraklasy kobiet
»  Czterdzieści lat sukcesów
» Przełamuj bariery z ISD Hutą Częstochowa. Olimpijskie zmagania
» I KONKURS MATEMATYCZNY „MYŚL LOGICZNE”


r e k l a m a


chemeks rek_in.jpg

Autozamki-2013-11(1x1).jpg

Kulas-internet-2017-3.jpg

autokarowe.jpg

Konstal-2016-01-net.jpg

Kris Sublimacja.jpg

MaxBramy-net.jpg

UmarzanieDlugow.jpg

tartak-int

inter.jpg

styks.jpg

RFG Logo 3 Ainter.jpg

chemex.jpg

wagner.jpg

Robotex-net.jpg

PKS_INTE.jpeg

polontex 2016-04 265x351.jpg

Karol-prawoJazdy-int.jpg







r e k l a m a
sprawy społeczne
5. edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej „Twarze depresji"
  wersja do druku            wyślij link znajomemu            inne artykuły tego autora
W zeszłym roku ponad 5 tysięcy Polaków popełniło samobójstwo. Wśród nich ponad 4,6 tysiąca stanowili mężczyźni. Za wieloma z tych dramatów stała nieleczona depresja. Ze statystyk Komendy Głównej Policji wynika, że większość mężczyzn, którzy odebrali sobie życie, to młodzi mężczyźni pochodzący ze wsi i małych miejscowości. Cierpiący na depresję mają do pokonania często kilkadziesiąt kilometrów do najbliższego psychiatry i psychologa. Jeszcze większy dystans do pokonania to poczucie wstydu i bezsilności.

Depresji wśród mężczyzn postanowiliśmy poświęcić 5. edycję ogólnopolskiej kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”. O tym problemie będziemy informować w mediach przez cały październik. Ruszamy 1 października - w Europejskim Dnia Walki z Depresją.
Aktor Piotr Zelt od początku naszej kampanii jest jej ambasadorem. Osobiście doświadczył depresji, dlatego ten problem jest mu dobrze znany.
- To bardzo ważne, żebyśmy mówili o depresji wśród mężczyzn – mówi Piotr Zelt. - Choć podobno dwa razy więcej kobiet zapada w Polsce na depresję, to sześć razy więcej mężczyzn z powodu depresji targa się na swoje życie. Dlatego warto jest – drodzy Panowie, żebyście pamiętali, że depresja to nie jest słabość tylko to jest choroba, z którą można walczyć. Ważne, żebyśmy mieli tego świadomość i chcieli sobie pomóc. Warto pójść do lekarza. Wtedy ulżymy i sobie, i swojemu otoczeniu – ludziom, którzy często nas kochają i cierpią razem z nami.
Ambasadorami naszej kampanii są również: Andrzej Seweryn, Wiktor Zborowski, Krzysztof Cugowski, Jarosław Gugała i Maciej Orłoś. Grono organizatorów tworzą: Stowarzyszenie Aktywnie Przeciwko Depresji, Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych oraz Fundacja Nagle Sami. Patronami honorowymi są Rzecznik Praw Obywatelskich i Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii. Patronami naszej kampanii są: Uniwersytet SWPS, Wydawnictwo Świat Książki i firma AMS.
Kampania „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” składa się z następujących elementów:
– konferencja prasowa z udziałem naszych ambasadorów i specjalistów 2 października 2017 r. o godz. 12 na Uniwersytecie SWPS w Warszawie,
– spot telewizyjny (czyta: Krystyna Czubówna, muzyka: Yossarian Malewski),
– spot radiowy (czyta: Krystyna Czubówna, muzyka: Yossarian Malewski),
– wywiad telewizyjny i radiowy z Piotrem Zeltem, Krzysztofem Cugowskim, Maciejem Orłosiem, Jarosławem Gugałą i Tomaszem Wolnym,
- strona internetowa www.twarzedepresji.pl, na której znajdują się informacje o depresji, a także wszystkie nasze materiały przygotowane do bezpłatnego wykorzystania przez media (tu znajdują się również podziękowania dla wszystkich osób i instytucji, które nas wspierają).
– miesięczna kampania billboardowa od 1 października 2017 r.,
– stale aktualizowany FanPage na portalu Facebook, gdzie mamy już ponad 9 tysięcy „polubień”,
– plakat z udziałem wszystkich naszych ambasadorów do wykorzystania i rozwieszenia w małych miejscowościach i na wsiach,
– książka Anny Morawskiej pt. „Twarze depresji”, w której autorka rozmawia z osobami cierpiącymi na depresję, a także z psychiatrami, psychoterapeutami oraz z przedstawicielami organizacji pozarządowych, które wspierają chorych na depresję i ich rodziny.
W zeszłym roku 68,5 tysiąca mężczyzn leczyło się na depresję w ramach publicznej służby zdrowia (dla porównania: 205 tys. kobiet). Ponadto z powodu ciężkiej depresji w szpitalu psychiatrycznym pomoc otrzymało ponad 8 tysięcy mężczyzn (15,5 tys. kobiet). Z psychoterapii finansowanej przez NFZ korzystało nieco ponad 3 tysiące mężczyzn (11,2 tys. kobiet). Te liczby pokazują jak wiele jeszcze pracy przed nami, ponieważ z depresją zmaga się półtora miliona Polaków. Niestety większość z nich się nie leczy, a choroba ta bywa śmiertelnie niebezpieczna z powodu towarzyszących jej myśli samobójczych.
W ocenie prof. Piotra Gałeckiego, Krajowego Konsultanta w Dziedzinie Psychiatrii, kampania „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” przyczyniła się do spadku liczby samobójstw w Polsce, dlatego już zarówno nasza kampania jak i jej pomysłodawczyni Anna Morawska-Borowiec otrzymały od Profesora Nagrodę Aureliusza. To najwyższe wyróżnienie w dziedzinie promocji zdrowia psychicznego w Polsce. Ponadto nasze działania docenił również książę William, który spotkał się z pomysłodawczynią naszej kampanii podczas swojej wizyty w Polsce.


r


 Komentarze:
brak komentarzy
Musisz być zalogowany żeby dodawać komentarze do artykułów

o gazecie | redakcja | archiwum | forum | reklama
"Gazeta Częstochowska" - Tygodnik Regionalny. Wydawca: Gazeta Częstochowska sp. z o. o.
Adres redakcji: ul. Równoległa 68, 42-200 Częstochowa tel. (0-34) 366-37-11, fax. 324-65-73,
e-mail: redakcja@gazetacz.com.pl, WWW: http://www.gazetacz.com.pl