Znajdź:
  
Jedyny tygodnik regionalny z tradycjami. Rok założenia 1909.
Zaloguj się
Nowe konto
Wtorek, 16 stycznia 2018
Marcelego i Włodzimierza
kultura   aktualności   historia   ekologia   medycyna   turystyka   sport   felieton   wizytówki firm   archiwum(450-479)   sprawy społeczne   zdrowie   gospodarka   edukacja   wiadomości   informacje   publicystyka   GMINY I POWIATY   polityka   wywiady   INFORMACJE CZĘSTOCHOWA   INFORMACJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   WYDARZENIA CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   finanse   ubezpieczenia   Rolnictwo   Budownictwo   MOTORYZACJA   ROLNICTWO   Z WOKANDY   Gazeta Częstochowa   

  Nr 2 (1349) 2018-01-11
  W NUMERZE:
» Jubileuszowy, 10. Konkurs na Choinkę Wieczernikową - rozstrzygnięty
» Remont dla dzieci
» Rodzinny weekend w Żarkach 20-21.01.2018.
» Aż 98 proc. Polaków ma problemy z zębami. Przyczyną niska świadomość i brak edukacji
» Termin oddania sztucznego oświetlenia przesunięty!
» Samochód dla OSP Żuraw
» W Poczesnej kolędują
» Zmiany dyrektorskie
» Z SESYJNEGO FOTELA RADNEGO. Ważne dla mieszkańców wnioski budżetowe – odrzucone przez koalicję SLD i PO
» Wybieramy Złotą Piątkę OKF
» Promotorzy częstochowskiej gospodarki 2017
» Filharmonia Częstochowska zaprasza
» Strażnicy miejscy pomogli samotnej 69-letniej mieszkance
» KONFERENCJA NA AJD. „Z dziejów Kresów Wschodnich. Lwów”
» MOPS wydał kalendarz promujący pieczę zastępczą
» Nowy zakład ma powstać w Częstochowie
» KONCERT CHARYTATYWNY. Na rzecz hospicjum
» POCZESNA. Jasełka w Brzezinach
» POCZESNA. Konkurs kolęd
» PORAJ. Brawo dla Uczniów z Choronia
» Anioły dla uzdolnionych Aniołków
» Gratulacje dla Gminy Konopiska
» Nowe twisty dla Częstochowy
» WYDAWNICTWA. „Częstochowa z lotu ptaka”
»  POCZESNA. Wystawa ,,Siedem Zasad Konsumenta Seniora”
» Pacjencie ze stwardnieniem rozsianym, nie daj się zimie!
» Częstochowa roku 2017


r e k l a m a


chemeks rek_in.jpg

Autozamki-2013-11(1x1).jpg

Kulas-internet-2017-3.jpg

autokarowe.jpg

Konstal-2016-01-net.jpg

Kris Sublimacja.jpg

MaxBramy-net.jpg

UmarzanieDlugow.jpg

tartak-int

inter.jpg

styks.jpg

RFG Logo 3 Ainter.jpg

chemex.jpg

wagner.jpg

Robotex-net.jpg

PKS_INTE.jpeg

polontex 2016-04 265x351.jpg

Karol-prawoJazdy-int.jpg







r e k l a m a
felieton
Ale logo…
  wersja do druku            wyślij link znajomemu            inne artykuły tego autora
Ostry, nieprzyjazny, odpychający. Tyle, i aż tyle można powiedzieć o nowym projekcie artystycznym, który popełnił prezydent Krzysztof Matyjaszczyk, czyli o nowym logo miasta Częstochowy, które w amerykańskim stylu, niemal przy dźwięku fanfar, zaprezentowali Krzysztof Matyjaszczyk i jego pierwszy zastępca Jarosław Marszałek. Niestety, nie zawsze, nowe znaczy lepsze, choć trzeba przyznać, że i poprzedni znak firmujący Częstochowę – był do bani.


























I cóż tęgie głowy wymyśliły? Nazwę Częstochowa podzielono odkrywczo na dwa wyrazy: „CZĘSTO” i „CHOWA” i drugi wyraz schowano w połowie pod pierwszym, i to wszystko po to, aby prezydent Matyjaszczyk mógł odkrywczo stwierdzić, że trzeba pokazać, że Częstochowa ukrywa coś, co warto odkryć. – Udało się nam wypracować coś, czego do tej pory jeszcze nie było. Wszystkich nas przecież intryguje to, czego nie widać, co jest schowane... – perorował dziennikarzom na konferencji prasowej Matyjaszczyk. No cóż…
Według Krzysztofa Matyjaszczyka nowe logo ma przyczynić się do zaprezentowania miasta w niebanalny, nowoczesny i atrakcyjny sposób. Ba, ma również budować oryginalną markę miasta, kojarzonego nie tylko z Jasną Górą, ale szerzej: z tajemnicą i otwartością. Dlatego: opiekuńczemu, przyjaznemu, ciepłemu wizerunkowi Jasnej Góry, przeciwstawia prezydent Matyjaszczyk całą, piarowską blagę postmodernistycznego kiczu.
Tę pseudonowoczesność lepiej schować do szuflady, bo o prosperity miasta nie decyduje znaczek, ale stawianie na potencjał ludzi, którym stwarza się warunki do rozwoju i stabilizacji życiowej. By to zapewnić, trzeba przede wszystkim zadbać o miejsca pracy i wysoki poziom inwestycji w gospodarkę. Takich zapędów jednak u obecnej władzy nie widać, bo póki co, wśród 33 miast, które straciły status województwa, Częstochowa jest na ostatnim miejscu, pod względem realizowanych inwestycji, przekładających się na miejsca pracy, a na pierwszym, pod względem wyludniania się. Bo takie są rzeczywiste osiągnięcia (?!?) obecnej władzy.
Ale prezydent Matyjaszczyk zajmuje się logo i zapowiada szeroko zakrojoną akcję promującą ten miernej jakości artystycznej znaczek – zapewne stanie się ona jednym z ważnych elementów zbliżającej się kampanii do kolejnych wyborów samorządowych.
I – jak dotąd – prezydentowi Matyjaszczykowi najlepiej wychodzą właśnie takie popisy propagandowe. Trzeba przy tym pamiętać, że na spełnianie tych zachcianek ciężko pracują wszyscy mieszkańcy Częstochowy. Taki zbiorowy Święty Mikołaj.



URSZULA GIŻYŃSKA


 Komentarze:
brak komentarzy
Musisz być zalogowany żeby dodawać komentarze do artykułów

o gazecie | redakcja | archiwum | forum | reklama
"Gazeta Częstochowska" - Tygodnik Regionalny. Wydawca: Gazeta Częstochowska sp. z o. o.
Adres redakcji: ul. Równoległa 68, 42-200 Częstochowa tel. (0-34) 366-37-11, fax. 324-65-73,
e-mail: redakcja@gazetacz.com.pl, WWW: http://www.gazetacz.com.pl