Znajdź:
  
Jedyny tygodnik regionalny z tradycjami. Rok założenia 1909.
Zaloguj się
Nowe konto
Wtorek, 20 sierpnia 2019
Bernarda i Sobiesława
kultura   aktualności   historia   ekologia   medycyna   turystyka   sport   felieton   wizytówki firm   archiwum(450-479)   sprawy społeczne   zdrowie   gospodarka   edukacja   wiadomości   informacje   publicystyka   GMINY I POWIATY   polityka   wywiady   INFORMACJE CZĘSTOCHOWA   INFORMACJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   WYDARZENIA CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   finanse   ubezpieczenia   Rolnictwo   Budownictwo   MOTORYZACJA   ROLNICTWO   Z WOKANDY   Gazeta Częstochowa   RODO   FELIETON. CZĘSTOCHOWSKI PATRIOTA   KULTURA / CZĘSTOCHOWA   

  Nr 32 (1431) 2019-08-08
  W NUMERZE:
» Rozmowy o współpracy
»  Ekonomia, kosmetologia, turystyka i rekreacja
»  FUNDUSZ INFORMUJE. Zmiany w systemie wdrażania Programu „Czyste Powietrze”
» Międzynarodowy Dzień Długu Ekologicznego – czyli życie na ekologiczny kredyt
» Troska o „Zielone Płuca Śląska”
» Nadleśnictwo Siewierz. Leśnicy chronią ginące gatunki
»  Charyzmat wsi polskiej
» Dzieląc się szczęściem mnożymy je
» Spadkowicz za silny dla Skry
» Strażnicy miejscy pomagają pielgrzymom i turystom
» GIEKSA Arena nie sprzyja Rakowowi
» „Trenerski dwugłos”: RKS Raków Częstochowa – MKS Cracovia Kraków
»  Skarb Kibica : RKS RAKÓW CZĘSTOCHOWA
»  Parkingowy Armagedon
»  Rząd PiS wspiera częstochowian
» Festiwal Kultury Polskiej i Żydowskiej
» JONAS VINGEGAARD ZWYCIĘZCĄ ETAPU I NOWYM LIDEREM TOUR DE POLOGNE
» Zachwycony historią Olsztyna. Pasje pana Jana
» Niebezpieczna zabawa
» Muzeum Monet i Medali Jana Pawła II. 88. spotkanie „Z Janem Pawłem II ku przyszłości"
» Premier Mateusz Morawiecki na Jasnej Górze
» Filipek czeka na Państwa pomoc. Bardzo jej potrzebuje
» GIEKSA Arena odczarowana!
» Medale polskich strażaków na Igrzyskach Olimpijskich Służb Mundurowych w Chinach


r e k l a m a


chemeks rek_in.jpg

Autozamki-2013-11(1x1).jpg

Kulas-internet-2017-3.jpg

autokarowe.jpg

Konstal-2016-01-net.jpg

herb_klubu.png

inter.jpg

styks.jpg

RFG Logo 3 Ainter.jpg

wagner.jpg

Robotex-net.jpg

PKS_INTE.jpeg

polontex 2016-04 265x351.jpg

Agro-bud-2019_NET.jpg







r e k l a m a
Gazeta Częstochowa
LIST OD CZYTELNIKA. CZĘSTOCHOWSKA KOMUNIKACJA – CZY JEST FAKTYCZNIE PRZYJAZNA?
  wersja do druku            wyślij link znajomemu            inne artykuły tego autora
Do naszej redakcji wpłynął list dotyczący zmiany kursów autobusów w Częstochowie. Czytelnik pisze: „W związku z rozpoczętą budową Centrum Przesiadkowego na ul. Piłsudskiego powstaje pytanie: Dlaczego trasa autobusów nr 53, 65, 68 jest skrócona aż do Estakady?
Gdy na ul. Piłsudskiego była organizowana Frytka off, to autobusy kursowały do Katedry. Dlaczego tym razem też nie może tak być? Ponadto kilka lat temu, gdy przeprowadzano remont ul. Katedralnej, autobusy też miały pętlę koło Katedry. Dla osób, które pracują lub uczą się w centrum Częstochowy pętla przy Katedrze jest o wiele bardziej wygodna niż przystanek przy Estakadzie. Przy obecnym rozwiązaniu duża grupa częstochowian musi teraz jeździć o godzinę wcześniej, tzn. o 5.00 rano, żeby zdążyć z tymi przesiadkami do pracy” – czytamy w liście. Zapewne taka postawa MPK to w myśl lansowanego hasła: Moja Przyjazna Komunikacja

Odpowiedź MPK
W odpowiedzi na zadane pytanie dotyczące skrócenia biegu autobusowych linii MPK o numerach: 53, 65 i 68 informuję, że:
- zmiana organizacji tras autobusów MPK związana z budową węzłów przesiadkowych nie jest zmianą chwilową tak jak np. przy organizacji festiwali tylko długotrwałą stąd nie można tego porównywać
- okolice Bazyliki Archikatedralnej nie są dobrym miejscem do zlokalizowania tam długotrwałej pętli autobusowej, brak miejsca do obsługi i manewrów autobusów kilku linii podmiejskich
- w tym rejonie operują już autobusy gminnego przewoźnika z Rędzin i nawet z nieporównywalnie mniejszą liczbą i częstotliwością pojazdów jest kłopot
- gdybyśmy jednak chcieli mimo wszystko sprowadzić autobusy w okolice ul. Katedralnej wiązałoby się to ze stałą likwidacją praktycznie wszystkich miejsc parkingowych przy starym browarze, a na to nie możemy sobie pozwolić
- ponadto według naszych badań większość pasażerów korzystających na co dzień z wymienionych linii swoją podróż kończyła właśnie przez Estakadzie, a nie na dalszych przystankach trasy. Mozę to wynikać m.in. z faktu, że z okolic Estakady w przeciągu kilku/kilkunastu minut każdy z pasażerów może się dostać w krótkim czasie w dowolnym kierunku (autobusy do centrum spod Estakady średnio z 3 minuty, a tramwaje średnio co 6 min). Dostępność tramwajów pozwala jednocześnie dostać się bezpośrednio do ścisłego centrum, a nie na jego obrzeża w okolice ul. Katedralnej. Poza uczniami z pobliskiego liceum i pracownikami galerii handlowej większość szkół i miejsc pracy znajduje się bowiem w Śródmieściu, a nie na terenie Starego Miasta.
- trudno tutaj zgodzić się poza tym z tezą, że „dla osób, które pracują lub uczą się w centrum Częstochowy jest to o wiele bardziej wygodne niż przystanek przy Estakadzie. Przy takim rozwiązaniu duża grupa częstochowian musi teraz jeździć o godzinę wcześniej, na przykład rano już o godz. 5.00 rano żeby zdążyć z tymi przesiadkami do pracy”. Potencjalne przesiadki zajmują od kilku do kilkunastu minut łącznie z podróżą czyli mniej więcej tyle ile należy poświecić by dotrzeć pieszo z okolic Katedry do ścisłego centrum. Trudno też przypuszczać by mieszkańcy Częstochowy podróżowali podmiejskimi autobusami MPK do pracy więc nie jest to zainteresowana grupa, której dotyczy omawiany temat.




UG, FOT. Internet MPK


 Komentarze:
brak komentarzy
Musisz być zalogowany żeby dodawać komentarze do artykułów

o gazecie | redakcja | archiwum | forum | reklama
"Gazeta Częstochowska" - Tygodnik Regionalny. Wydawca: Gazeta Częstochowska sp. z o. o.
Adres redakcji: ul. Równoległa 68, 42-200 Częstochowa tel. (0-34) 366-37-11, fax. 324-65-73,
e-mail: redakcja@gazetacz.com.pl, WWW: http://www.gazetacz.com.pl